Vad roligt att du hittade till min blogg - välkommen att titta lite vad jag skrivit och det är jätteroligt om ni vill skriva någon kommentar. Lyssna gärna på mina favoritlåtar jag länkat till. Bra om ni har bra högtalare så att låtarna kommer till sin rätt.

fredag 2 oktober 2009

Sommarbilder - närbilder på mina "sten"planteringar

Här har det gått två månader efter planteringen av backtimjan.
Här har det gått två månader efter planteringen av silverarven. De har vuxit från små fröplantor till detta gråa "hav" så snabbt. Blomningen är sedan i vitt - mycket vackert. Silverarven tål torka och vill växa soligt.
Små nyplanterade backtimjan. Backtimjan går alldeles utmärkt att plantera där det finns mycket torftig jord - de kräver inte så mycket och är mycket tåliga. De har dessutom en underbart god doft och det gör ingenting att man går på plantan - det tål den, det positiva med det är att det sprider sig en väldoft. Tycker ni att det ser lite tråkigt och stelt ut vid plattorna eller trappen - prova att plantera backtimjan som ger ett mjukare intryck.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar