Vad roligt att du hittade till min blogg - välkommen att titta lite vad jag skrivit och det är jätteroligt om ni vill skriva någon kommentar. Lyssna gärna på mina favoritlåtar jag länkat till. Bra om ni har bra högtalare så att låtarna kommer till sin rätt.

fredag 16 juli 2010

Bilder från trädgården

Här är lite bilder hur det ser ut i trädgården nu.

Nu i torkan, blommar det över snabbt. Jag har då klippt bort kattfotsblommorna, timjanblommorna (som skjuter nya skott och kanske ger nya blommor igen) och även den japanska (jag vet att jag skrivit romersk förut, men det är en japansk) malörten har jag klippt ned lite eftersom den är mycket finare när den inte får gå i blom.




Jag älskar den här krukan, den ser ut som om den stått ute i väder o vind länge, länge.

Kryddor och väldoftande växter sätter jag nära gångar och uteplatser eftersom de där är nära rörelse och avger en underbar doft - lavendel, krydd- och backtimjan är favoriter bland dofterna. Backtimjan tycker jag har en betydligt mer kryddigare doft än vanlig kryddtimjan.



Här är lite olika krukplanteringar vid grusgången vid muren - närmast en rosmarin som jag frösått.

Jag älskar färgen på pelargonen, ännu en favorit, nya för varje år, eftersom jag, som ni vet, inte lyckas att övervintra dem. Som jag tänkt tidigare, ska jag bara ta in dem och ställa dem i ett vanligt rum över vintern, då kanske de överlever.

Nu ligger alla vitlökar på tork - varje gång de hotar med regn (vilket aldrig verkar komma) lägger jag den under tak) och snart blir det vitlöksflätor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar