Vad roligt att du hittade till min blogg - välkommen att titta lite vad jag skrivit och det är jätteroligt om ni vill skriva någon kommentar. Lyssna gärna på mina favoritlåtar jag länkat till. Bra om ni har bra högtalare så att låtarna kommer till sin rätt.

lördag 3 juli 2010

Gallring av frukt

Nu börjar alla kart synas på fruktträden - då kan man börja gallra. Det är bra att göra eftersom frukten då både blir friskare och större. Gallrar man bort en del frukt blir det ju mer ljus- och luftinsläpp mellan frukten och då minimeras risken för mögel. Färre antal frukter ger också större frukter. Givetvis handlar det om den tid man har, men jag kan absolut rekommendera att gallra om man har tid.

Nu kan man också börja med beskärning av äppel-och päronträd. Är man rädd om skörden så är det nog att föredra att vänta tills man skördat. Annars är det alldeles utmärkt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar