Vad roligt att du hittade till min blogg - välkommen att titta lite vad jag skrivit och det är jätteroligt om ni vill skriva någon kommentar. Lyssna gärna på mina favoritlåtar jag länkat till. Bra om ni har bra högtalare så att låtarna kommer till sin rätt.

söndag 27 september 2009

Färger i trädgården - boktips


Är ni som jag, älskar att jobba med färg i trädgården, kan jag tipsa om lite bra böcker i ämnet. Jag sprang på dessa böcker för några veckor sedan i Stockholm. De inspirerar och lär ut. I boken "Färgsätt din trädgård" av Kerstin Engstrand presenteras under kapitlet "komposition", inte enbart komposition utifrån färger, utan även vad man ska tänka på vid skapandet av rabatter. I detta kapitel tar hon bland annat upp sådant som rabattens form, jordmån och solläge, bakgrunden till rabatterna, förberedelser inför ett skapande av rabatt och även de olika växtskikten som finns i trädgården och som man kan jobba mycket med. Huvuddelen av boken behandlar alla olika färger och hur man kan jobba med dem för att de ska komma till sin rätt. Här finns givetvis, som i hela boken, härliga bilder att inspireras av. Ett plus i boken är en växtförteckning längst bak, som ger en kort beskrivning av växter man läst om i boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar