Vad roligt att du hittade till min blogg - välkommen att titta lite vad jag skrivit och det är jätteroligt om ni vill skriva någon kommentar. Lyssna gärna på mina favoritlåtar jag länkat till. Bra om ni har bra högtalare så att låtarna kommer till sin rätt.

torsdag 17 september 2009

Inspirationsbild - Gotland - Furillen

Under min resa till Gotland hittade jag i ett gammalt kalkbrott på Furillen på norra Gotland, ett hotell. Förr var det en fabrik och har nu förvandlats till ett hotell, väl omtalat och omskrivet. Vad som fångade mig var färgerna, dels på byggnaden och dels på omgivningarna runt fabriken - allt går i samma ton. Nu vill jag genast skapa en trädgård eller åtminstone en rabatt i dessa ljuva, naturliga färger - kanske är det bara jag själv som vill ha en sådan rabatt. Nej, det ska inte vara en rabatt, det ska vara en större del i en stor naturträdgård. Det ska vara sand och sten, gräs och tistlar eller malört och ..... Ja, och där är jag förlorad in i skapande tankar. Kanske ingen annan som gillar, men mig lockar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar