Vad roligt att du hittade till min blogg - välkommen att titta lite vad jag skrivit och det är jätteroligt om ni vill skriva någon kommentar. Lyssna gärna på mina favoritlåtar jag länkat till. Bra om ni har bra högtalare så att låtarna kommer till sin rätt.

söndag 20 juni 2010

Kattfot och timjan



En härlig blandning i min "torra" grårabatt - kattfot och kryddtimjan. Det går alldeles utmärkt att plantera kryddor i rabatten tillsammans med andra växter, man måste inte ha en speciell kryddel. I samma rabatt hos mig finns också klätterrosor, romersk malört, ulleternell, lavendel, rosenslöja, backtimjan och bolltistel.

1 kommentar:

  1. Det tog mig flera sekunder innan jag förstod vad kryddel är för något. Trodde att det var en exotisk krydda jag aldrig hade hört talas om.

    "Kryddéll" (såsom jag läste det) lät väldigt mumsigt annars. :-D

    /A

    SvaraRadera