Vad roligt att du hittade till min blogg - välkommen att titta lite vad jag skrivit och det är jätteroligt om ni vill skriva någon kommentar. Lyssna gärna på mina favoritlåtar jag länkat till. Bra om ni har bra högtalare så att låtarna kommer till sin rätt.

onsdag 30 juni 2010

Första skörden

Ahh!! Första skörden! - stor (knappt fyra cm i diameter) vitlök (provskörd; de är färdiga att skörda om en till två veckor när de blivit ordentliga klyftor, nu anar man de bara, men syns tydligt när man delar på den med kniv), små gula lökar, som jag varit tvungen att skörda eftersom några av dem börjat gå i blom och fina potatisar. Jag skördade bara de potatisar som var tillräckligt stora och sedan satte jag ner hela plantan igen, för där satt en massa små, små potatisbebisar som kommer att ge mer skörd, och sedan vattnar jag massor.

Jag gottar mig i allt som växer i kökslandet. Månadssmultronen är helt översållade med blommor och bär.

I dag har jag rensat ordentligt, luckrat och vattnat - nu lämnar jag grönsakerna att klara sig själva ett tag (förutom vattningen, för det behöver de i princip varje dag om det inte regnar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar