Vad roligt att du hittade till min blogg - välkommen att titta lite vad jag skrivit och det är jätteroligt om ni vill skriva någon kommentar. Lyssna gärna på mina favoritlåtar jag länkat till. Bra om ni har bra högtalare så att låtarna kommer till sin rätt.

måndag 14 juni 2010

köksträdgården


Nu växer det ordentligt efter regn och sol. Här syns gul lök, potatis, månadssmultron och längst bort bondbönor. Både bondbönor, men framför allt potatisen, ska man kupa.
Nu gäller det att hålla efter ogräset - tänk på att rensa innan de går i frö. Jag använder mest skyffeljärnet - då kan man stå upprätt och rensa och det går väldigt snabbt, passa på dagen efter det regnat, så är det inte så hårt i backen.
En hel del vaxbönor grodde aldrig, så där har jag nu sått i nya bönor.
Morötter, som aldrig blev av att jag sådde tidigare, har jag sått nu. Mangold och sallat kan man så i omgångar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar