Vad roligt att du hittade till min blogg - välkommen att titta lite vad jag skrivit och det är jätteroligt om ni vill skriva någon kommentar. Lyssna gärna på mina favoritlåtar jag länkat till. Bra om ni har bra högtalare så att låtarna kommer till sin rätt.

torsdag 6 maj 2010

Gott till helgen - rabarber på prinsessvis

Nu är mina rabarber tillräckligt stora, så nu blir det rabarber på prinsessvis till helgen

Till 4 portioner tar man en stor rabarberstjälk (mina är ju smala, så man får ju ta några stycken i alla fall), 2 dl socker, 4 dl vatten, ½ vaniljstång och 1 liter naturell yoghurt. Börja med att hälla upp youghurten i en silduk och låt den självrinna i ca 3 timmar. Det som blir kvar av youghurten är en tjock kräm. Koka sockerlag på vatten, socker och ituklippt vaniljstång. Skär rabarbern i tunna skivor och lägg ned dem i den varma sockerlagen. Koka upp och låt det hela svalna. Servera rabarbersoppan i djup tallrik - en klick youghurt i mitten och rabarbersoppan runt om. Mums!

1 kommentar:

  1. Åhå, där kom det! Tackar å allas vägnar!

    Själv håller jag på att ogräsbekämpa. Död åt alla maskrosor!! Funderar lite smått att smyga omkring i grannskapet och ta död på grannarnas maskrosor också, eftersom de "smittar" ned min gräsmatta.

    /A

    SvaraRadera