Vad roligt att du hittade till min blogg - välkommen att titta lite vad jag skrivit och det är jätteroligt om ni vill skriva någon kommentar. Lyssna gärna på mina favoritlåtar jag länkat till. Bra om ni har bra högtalare så att låtarna kommer till sin rätt.

måndag 17 maj 2010

Sommarblommor


Nu börjar jag ställa ut sommarblommor och grönsaker jag förgrott inne så att de vänjer sig vid blåst, sol och regn. Jag brukar ställa de lite skuggigt eller i halvskugga de första dagarna, och bara några timmar. Sen blir det längre tid ute och med mer sol och sen i början av juni planterar jag ut dem. Det är viktigt att hålla koll på varning för frost -då åker krukorna in eller täcker jag med fiberduk eller liknande.
I lördags vågade jag mig på att så vaxbönor. Bönor vill gärna ha cirka 15 grader i jorden för att gro och nu så verkar vädret lovande, så det ska nog gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar